Social Media concept for an HNU degree programme

audio-videobrandingdigitalselected
Im WPF Social Media von Prof. Andrea Kimpflinger betreuen 30 Studierende jedes Semester die Eigenvermarktung des Studienganges Informationsmanagement und Unternehmenskommunikation (IMUK). Teams von ca. 4-6 Studierenden konzipieren und setzen ihre kreativen Ideen live auf Facebook, Instagram und Pinterest um, mit dem Ziel zukünftigen Studierenden einen Einblick in die IMUK-Welt zu geben.
So entstehen Pinnwände mit Live-Hacks auf Pinterest, Videos mit „creative Challenges“ in Facebook und interessante Stories in Instagram.
Die IMUKler Kanäle haben sich mittlerweile fest etabliert und wachsen stetig – Sie sehen hier ein paar Beispiele der Ergebnisse des Sommersemesters 2019.

Foto-Challenge

BWL-Challenge

Logo-Challenge


Within the elective module Social Media of Prof. Andrea Kimpflinger, 30 students supervise the marketing of the Information Management and Corporate Communications (IMUK) course each semester. Teams of approx. 4-6 students design and implement their creative ideas live on Facebook, Instagram and Pinterest with the aim of giving future students an insight into the IMUK world.
The result are pinboards with life hacks on Pinterest, videos with „creative challenges“ on Facebook and interesting stories on Instagram.
Meanwhile the IMUKler channels have become firmly established and are growing steadily – here you can see a few examples of the results of the summer semester 2019.