Social Media – Kommunikationskonzept für IMUK von IMUKlern

brandingdigitalselected

Wie lässt sich unter Einsatz der verschiedensten Social Media-Kanäle der Studiengang IMUK (Informationsmanagement und Unternehmenskommunikation) gezielter vermarkten? Welche Kanäle sind dafür besonders geeignet? Wie muss eine gelungene Kommunikation via Social Media aussehen? Diesen Fragestellungen gingen IMUK-Studierende im Sommersemester 2015 im Wahlpflichtfach „Social Media“ von Prof. Andrea Kimpflinger nach. Besonderheiten und Eigenheiten von Facebook, Twitter & Co., aber auch von weniger bekannten Kanälen wie Vine, wurden dabei besonders berücksichtigt. Kreatives Highlight: die beiden Avatare für die typische IMUKlerin und den typischen IMUKler.


How to promote the degree programme “Information Management and Corporate Communications” (IMUK) using Social Media? Which channels are appropriate? How does successful communication via Social Media look like? Students had to face these questions in Prof. Andrea Kimpflinger´s mandatory course “Social Media” during summer term 2015. Features and peculiarities of Facebook, Twitter & Co had to be considered. Less established channels like Vine were taken into consideration as well. Creative highlight: The two avatars representing the typical IMUK students.

  • CourseSocial Media
  • Semestersummer term 2015
  • LecturerProf. Andrea Kimpflinger
  • Created byStudents of the degree course „Information Management and Corporate Communications“
  • CourseSocial Media
  • Semestersummer term 2015
  • LecturerProf. Andrea Kimpflinger
  • Created byStudents of the degree course „Information Management and Corporate Communications“