Communication concept for the social startup mango solar

audio-videoprintselected

Sehen Sie hier den mango solar Imagefilm von einem UX Gewinnerteam. /
See here the mango solar image movie from one UX winner team:

Im November 2018 begleiteten 12 Studierende der Hochschule Neu-Ulm, Professorin Patricia Franzreb und die wissenschaftlichen Mitarbeiter Ronald Robertson und Alexander Warth das in Gründung befindliche Social Startup mango solar (www.mango-solar.com). Mango solar entwickelt solare Inselsysteme und kombiniert diese mit robusten Smartphones, um Menschen in unterversorgten Regionen Afrikas Zugang zu sauberer Energie und der digitalen Welt zu verschaffen. Das Gründerteam besteht aus den 3 Alumni der Hochschule Neu-Ulm Rebecca Bregant, Manuel Gollmann und Danny Friedrich. Aktuell werden Investoren für die Anschlussfinanzierung gesucht, um 2020 mit der Massenproduktion und dem Verkauf der Produkte in Kenia zu beginnen. Eine Woche lang erforschte die Exkursionsgruppe den ersten Zielmarkt Kenia, führte Interviews mit Endnutzern und Sales Experten, und produzierte hochwertige Film- und Videoaufnahmen. Die Exkursion lieferte wichtige Insights und Material für das User Experience Projekt, das in Kooperation zwischen der Hochschule Neu-Ulm und mango solar statt fand. Die großartigen Ergebnisse unterstützen das Startup in Ihrer Kommunikation und dürfen nun nach dem Website Launch (www.mango-solar.comauch auf unserem Showcase gezeigt werden.


In November 2018, 12 students from the University of Neu-Ulm, Professor Patricia Franzreb and the scientific staff Ronald Robertson and Alexander Warth accompanied the founding social startup mango solar (www.mango-solar.com). Mango solar develops solar island systems and combines them with robust smartphones to give people in underserved regions of Africa access to clean energy and the digital world. The founding team consists of the three alumni from Neu-Ulm University Rebecca Bregant, Manuel Gollmann and Danny Friedrich. Currently, investors are looking for follow-up financing to begin mass production and sales of products in Kenya in 2020.

For one week, the excursion group explored the first target market in Kenya, conducted interviews with end users and sales experts, and produced high quality film and video recordings. The excursion provided important insights and material for the user experience project, which took place in cooperation between the Hochschule Neu-Ulm and mango solar. The great results support the startup in your communication and may now be shown on our showcase after the website launch (www.mango-solar.com).

  • CourseUser Experience Project, IMUK 6
  • SemesterWinter Semester 2018/19
  • LecturerProf. Patricia Franzreb
  • Customer / Project forProject Mango Solar
  • Created byMoritz Heitzer, Max Jordan, Lucas Hepp, Fabian Stütz, Kristina Fischer, Hannah Müller
  • Live previewVisit website mango solar
  • CourseUser Experience Project, IMUK 6
  • SemesterWinter Semester 2018/19
  • LecturerProf. Patricia Franzreb
  • Customer / Project forProject Mango Solar
  • Created byMoritz Heitzer, Max Jordan, Lucas Hepp, Fabian Stütz, Kristina Fischer, Hannah Müller
  • Live previewVisit website mango solar