Laurèl – Website Design

brandingdigitalselected

Das Corporate Design spielt eine Schlüsselrolle in der Laurèl Markenkommunikation als integraler Bestandteil. Ein international konsistentes Markenbild zu pflegen hat die höchste Priorität in der Firmenstrategie und in der konzeptionellen Zukunftsentwicklung.

Die Studenten sollten ein außergewöhnliches Webseiten Design der Marke Laurèl entwickeln, wodurch sie ein zeitloses Image für die Marke kreierten, das auch in zukünftigen Jahren Bestand haben wird.


Corporate Design, as an integral part of any corporate identity, plays a key role in Laurèl brand communication. Maintaining an internationally consistent brand image has the highest priority for the company’s strategic and conceptual future development.

The objective for the students was to establish a uniform design for all manifestations of the brand, thereby creating a timeless image for Laurèl that can be sustained in years to come.

  • CourseMedia Design II, IMUK
  • SemesterWinter Semester 2017/18
  • LecturerProf. Danny Franzreb
  • Customer / Project forLaurel
  • Created byValerie Brack, Julia Hüter, Eeli Kivikaarre, Cathrin Kellerstraß, Matias Koljonen, Leonie Leder, Lena Ziarnetzki, Max Priester, Robine Rebmann, Anna Reitmayer, Christin Sander, Jessica Wahl, Jana Weidner, Mandy Dechant, Lisa Eisele, Jana Engelmohr, Viktoria Losagin, Tatjana Luigart, Mathias Vetter
  • CourseMedia Design II, IMUK
  • SemesterWinter Semester 2017/18
  • LecturerProf. Danny Franzreb
  • Customer / Project forLaurel
  • Created byValerie Brack, Julia Hüter, Eeli Kivikaarre, Cathrin Kellerstraß, Matias Koljonen, Leonie Leder, Lena Ziarnetzki, Max Priester, Robine Rebmann, Anna Reitmayer, Christin Sander, Jessica Wahl, Jana Weidner, Mandy Dechant, Lisa Eisele, Jana Engelmohr, Viktoria Losagin, Tatjana Luigart, Mathias Vetter