ALKO – Website Relaunch

digitalselected
In der Vorlesung Mediendesign 2 im Sommersemester 2019 haben Studierende des Studiengangs Informationsmanagement und Unternehmenskommunikation den Internetauftritt der AL-KO GmbH neu gestaltet.
Ziel des Projektes war die Konzeption der internationalen Websites der AL-KO Fahrzeugtechnik mit dem Fokus auf eine stringente und nutzerzentrierten Markenerfahrung. AL-KO ist ein international tätiger Entwickler und Hersteller von premium Komponenten und Zubehör in den Bereichen Freizeitfahrzeuge, Nutzfahrzeuge und Nutzanhänger.

In the lecture Mediendesign 2 in the summer term 2019 students of the study course Information Management and Corporate Communication have redesigned the website of the AL-KO GmbH.
The aim of the project was the conception of the international websites of AL-KO Fahrzeugtechnik with the focus on a stringent and user-centered brand experience. AL-KO is an internationally active developer and manufacturer of premium components and accessories in the fields of leisure vehicles, commercial vehicles and commercial trailers.
  • CourseMedia Design II, IMUK 5
  • SemesterSummer Term 2019
  • LecturerProf. Danny Franzreb
  • Customer / Project forAL-KO GmbH
  • Created byFlorian Felder, Julia Fuchs, Onur Güder, Vincent Hahn, David Härle, Katarina Kreuzer,
  • CourseMedia Design II, IMUK 5
  • SemesterSummer Term 2019
  • LecturerProf. Danny Franzreb
  • Customer / Project forAL-KO GmbH
  • Created byFlorian Felder, Julia Fuchs, Onur Güder, Vincent Hahn, David Härle, Katarina Kreuzer,